Czarna skrzynka


Zespolony wskaźnik temperatury i poziomu paliwa w Trabancie 1,1 posiada dodatkowo w sobie elektronikę odpowiadającą za załączanie kontroli ciśnienia oleju oraz odcięcie zapłonu przy jego zbyt niskiej wartości. Oczywiście od początku chciałem się go pozbyć i zastąpić dwoma wskaźnikami analogowymi z Wartburga 353 (pisałem o nich w poście: Wskaźniki). Nieuniknione zatem było rozwiązanie sterowania sygnalizacją ciśnienia. Ponadto montaż wskaźników z innego auta zazwyczaj wiąże się z koniecznością ich przeskalowania.

Prawdę mówiąc długo przeszukiwałem internet w celu znalezienia jakiegoś dobrego rozwiązania. W końcu jednak zdecydowałem się na pozostawienie standardowego układu odpowiedzialnego za sterowanie sygnalizacją ciśnienia oraz zastosowanie potencjometrów w celu przeskalowania wskaźników. Wszystko to zamknąłem w jednej puszcze, odpowiednio okablowałem, dorobiłem mocowanie i ukryłem pod deską obok przerywacza kierunkowskazów. Wykonałem mocowanie przykręcane do otworu, który już w tym miejscu był nawiercony i nagwintowany fabrycznie, ale nie był wykorzystany. Pewnie służył do mocowania przekaźnika opcjonalnych halogenów, których ja nie potrzebuję.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Nowszy post Starszy post
 

Liczba wyświetleń

Najpopularniejsze posty