Kolektor ssący


Jak już można było dowiedzieć się ze wcześniejszych postów (choćby postu: Serwo), instaluję w moim Trabancie serwo hamulcowe. Właściwie gotowe jest już wszystko z tym związane. Brakowało mi tylko dwóch elementów: przewodu podciśnienia do serwa i kolektora ssącego z króćcem do którego można by podłączyć ten przewód.

Dziś właśnie odebrałem taki kolektor. Pochodzi z VW Polo 86c z silnikiem 1,0 i z grubsza jest to ten sam kolektor co w Trabancie. Różnica polega na tym, że inżynierowie z IFA nie potrzebowali króćca dla przewodu serwa bo nie przewidzieli instalacji serwa w Trabancie, wiec po prostu zaślepili w formie odlewniczej kolektorów miejsce na ten króciec. Oprócz tego kolektor z VW w dwóch miejscach posiada "nadwyżki" materiału, które zapewne służyły jakiemuś celowi, ale z oszczędności materiału w kolektorach Trabanta nie wystąpiły. Wreszcie najbanalniejsza dla większości osób różnica, która jednak dla mnie ma pewne znaczenie. Chodzi o różnicę w oznaczeniach. Na kolektorze Trabanta znajduje się logo IFA, zaś na kolektorze VW oczywiście znaczki VW i kółka Audi. Być może jeśli będę miał więcej czasu to przerobię oryginalny kolektor. Cóż... dla mnie takie drobne szczegóły są ważne, ale na razie wędruje do auta kolektor z VW.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Nowszy post Starszy post
 

Liczba wyświetleń

Najpopularniejsze posty