Klamki


Od początku tego projektu w planach miałem wymianę czarnych, plastikowych klamek na klamki aluminiowe (pokazywałem komplet zdobytych klamek w poście: Aluminiowe klamki) ze wczesnych roczników Trabantów 601. Różnica miała być tylko jedna, a mianowicie zamiast uszczelek białych miały być czarne (pisałem o nich w poście: Są czarne). Postanowiłem jednak zmienić jeszcze coś w wyglądzie.

Przyciski z oryginalnych klamek aluminiowych są chromowane. Nie jestem fanem chromu więc początkowo miałem dorobić je z aluminium. Przypadkiem jednak przymierzyłem plastikowy przycisk z oryginalnej klamki Trabanta 1,1 i spodobało mi się to. Powiedziałbym nawet, że wygląda to dość konsekwentnie, gdyż korbki szyb, które zamontowałem już przed "remontem" (prezentowane wcześniej w poście: Elementy boczków) i które w aucie pozostaną, również są wykonane w "technologii" łączenia czarnego plastiku i aluminium.

Przełożenie czarnych, plastikowcyh przycisków wymagało drobnych modyfikacji elementu stalowego, który odpowiada za mocowanie tych przycisków do aluminiowej klamki. Nie sprawiło to większych problemów, choć bez spawania się nie obeszło.

komentarze ( 2 ):

J. pisze...

sympatycznie :)
tylko tak by wypadało zmienić tapicerkę, bo alu i czarne nie pasuje do tej polówkowej.
myślałeś zmienić mechanizm otwierania drzwi od środka na ten od 601? :)
czarna klameczka a pod spodem alu blaszka na tapicerkach jest :P też będzie pasować;)))

eljot87 pisze...

Tapicerka będzie wymieniona, ale niestety w drugiej kolejności. Mechanizm otwierania drzwi, a dokładniej same te rączki zmieniam, ale nie na te z 601 bo po przymiarce nie podobają mi się i nie podoba mi się sposób w jaki działają. Wole te z 1,1 ale zmieniam tą rączkę na aluminiową.

Prześlij komentarz

Nowszy post Starszy post
 

Liczba wyświetleń

Najpopularniejsze posty