Co dalej?


Na takie pytanie próbowałem odpowiedzieć sobie na długo przed zakupem mojego trabanta. Wszystko zaczęło się od jakiegoś pomysłu i na tej podstawie budowało się marzenie, wizja samochodu. Pisząc o planach na to auto muszę kolejny raz wspomnieć o projekcie trabiCustomizer.com. Bardzo nie lubię się powtarzać, ale tym razem chyba nadszedł czas na rozwinięcie tego tematu.

Projekt ten z początku miał być tylko wektorowym rysunkiem, szkicem mojej wizji trabanta. Szybko jednako okazało się, że nie mam do końca spójnej wizji. W głowie cała sterta pomysłów. Brak zdecydowania na konkretne felgi, brak zdecydowania co do koloru, zderzaków. Żeby ułatwić sobie "projektowanie", umieściłem wstępnie wykonany rysunek trabanta we Flash'u, dodałem klipy zawierające w poszczególnych klatkach różne wersje felg i zderzaków oraz zrobiłem warstwę odpowiadającą za zmianę koloru nadwozia. Później okazało się, że nie wiem czy moje auto ma być sedanem ("limuzyna") czy wersją kombi ("universal"). Powstał zatem drugi rysunek nadwozia. Braki kolejnych dodatków wymusiły na mnie kolejne modyfikacje. Narzędzie do stworzenia projektu rozrastało się. Nie posiadało menu zrozumiałego dla każdego użytkownika, ale ja sobie przecież świetnie radziłem i wiedziałem co i jak.

Nie pamiętam jak doszedłem do pomysłu podzielenia się tym projektem ze światem. Niewątpliwie inspiracją były dla mnie podziwiane od zawsze projekty spod znaku BusSelecta.com. Oczywiście mój projekt przez to nie mógł być oryginalny. Ogólny wygląd i zasada działania miały być takie same aby uprościć obsługę. Nie uważam jednak abym popełnił tu jakiś plagiat.

W końcu przyszedł czas na wdrożenie pierwszej wersji w życie. Zakupiłem domenę, "załatwiłem" serwer. Program się powoli rozrastał i zmieniał. W chwili obecnej nie mam tyle czasu co wcześniej aby poświęcić go na ten projekt. Musiałem ustalić priorytety, ale nie powiedziałem jeszcze ostatniego słowa w tym projekcie.

W programie przeprowadziłem szereg różnych zestawień i miałem kilka projektów spośród których musiałem wybrać ten jeden jedyny projekt. Sprawa nie była łatwa i dokonanie wyboru trwało jeszcze sporo czasu po zakupie auta, ale wreszcie zdecydowałem się jak ma wyglądać moje auto.

Ogólny zarys projektu powstał. Niektóre szczegóły tkwią w mojej głowie, niektóre ciągle zmieniam i podejmuje decyzje na bieżąco, niektóre musiały ulec zmianą z przyczyn niezależnych ode mnie. Ogólnie jednak plan był taki: 601 look, czerwone klosze lamp z tyłu, ats phonedials, aluminiowe elementy, obłe zderzaki, seryjny kolor nadwozia i brązowy kolor dachu. Z resztą wszystko widać na rysunku.

komentarze ( 2 ):

Anonimowy pisze...

Jak zawsze masz zaje..ste pomysły ziomuś. Kontynuuj, bo naprawdę aż przyjemnie się tego czyta. Czekam z niecierpliwością na następne odsłony tej historii.

PozDDRo 3sta...

Lukasz Jablonski pisze...

wielkie dzięki za miłe słowa:)

Prześlij komentarz

Nowszy post Starszy post
 

Liczba wyświetleń

Najpopularniejsze posty