Tylne lampy


Oryginalne lampy, które montowane były w trabancie 1,1 są moim zdaniem "ciężkie" i unowocześnione "na siłę". Ich niebywałym plusem jednak jest to, iż mają "wbudowane" lampy: przeciwmgłową i wsteczną. Lampy z 601 mają o wiele ładniejszą linię, smukłą i delikatną. Ich wnętrze jednak jest dość archaiczne i ubogie. Postanowiłem zatem wykonać lampy, które będą wyglądały jak te z 601, ale działały jak te z 1,1.

Pierwszą moją konstrukcją były przerobione wkłady z lamp 601. Po odpowiednim ich przemodelowaniu udało mi się dodać do nich oprawkę i odbłyśnik dla dodatkowych świateł. Efekt ten jednak nie był tym czego oczekiwałem.


Wtedy do głowy przyszedł mi zupełnie nowy pomysł. Wkłady z 1,1 w obudowie 601. Po wstępnym przyjrzeniu się sprawie, stwierdziłem, że da się to zrobić, choć może nie będzie to łatwe. Tak właśnie się okazało. Sam nie wiem jak dużo czasu minęło odkąd zacząłem modelowanie tych wkładów. Przerabiałem je wiele razy żeby wszystko najlepiej rozplanować i żeby wszystko do siebie pasowało. Ciągle jeszcze nie jest idealnie i na pewno jeszcze przerobię kilka rzeczy. Ogólny zarys jednak pozostanie już taki jaki jest. Skoro już przerabiałem wkłady, to postanowiłem przerobić także obudowy z 601 tak aby znajdowało się w nich gniazdo na kostką do połączenia elektryki lamp z elektryką samochodu.

Problemem największym wydało mi się dobranie jakiegoś klosza do lamp z 601, który by mógł pasować. Układ świateł w lampie 601 to od góry idąc: kierunkowskaz, światło pozycyjne, światło stopu. Układ świateł w lampie 1,1 to od góry: światło pozycyjne/stopu (dwuwłóknowa żarówka), kierunkowskaz, światło wsteczne/przeciwmgłowe (w zależności czy lampa prawa czy lewa). Moje lampy mają taki sam układ jak 1,1 ale obudowę z 601. Widać zatem, że tradycyjny, oryginalny klosz pomarańczowo-czerwony nie będzie się nadawał. Mógłbym zmienić miejscami kierunkowskazy i światła pozycyjne/stopu ale ciągle nie rozwiązuje to problemu światła wstecznego. Owszem produkowane są całe białe (a dokładnie to przezroczyste) klosze, ale nie jestem ich fanem.

Jak się jednak okazało problem rozwiązał się właściwie sam. Polski producent zamienników kloszy do 601 przez pomyłkę (tak twierdzi sprzedawca) wykonał klosze czerwono-białe. Świetnie! Pasuje jak ulał. Wygląd takich kloszy może nie jest najpiękniejszy, ale może je jeszcze zmodyfikuję. Najpierw jednak skończę całe światła i założę na auto żeby zobaczyć jak to wygląda.

Póki co wykonałem (i to nie w całości) jedną taką lampę. Odbłyśniki jeszcze nie do końca wygładzone i niepomalowane. Klosze, które jak to zamienniki nie chcą idealnie pasować wymagają jeszcze poprawek. Jednak już teraz efekt podoba mi się i uważam, że wykończone będą naprawdę dobre!


Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Nowszy post Starszy post
 

Liczba wyświetleń

Najpopularniejsze posty